Jumat, 06 September 2013

Bu John Terkasih.



BU JOHN TERKASIH

Ibu, engkau telah pergi,
meninggalkan diriku,
menghadap yang ilahi,
tinggalkan kenangan
yang tak terlupakan.

Aku terkenang akan kasih mu,
aku terkenang akan kebaikan mu,
kan ku ukir dalam hati,
kan ku simpan dalam jiwa.

Selamat jalan Ibu,
engkau kini telah berbahagia.
Lenyap sudah segala duka lara,
hilang sudah segala derita.

Doakan aku yang lemah ini,
doakan aku yang nakal ini,
semoga kelak kita bertemu
dalam kebahagiaan abadi.

Seribu kali bertemu,
seribu kali berpisah.
Seribu kali berawal,
seribu kali berakhir.
Segala yang ada di dunia
hanyalah sementara.

Namun aku berharap
perjumpaan dengan Ibu
tiada berakhir,
karena Ibu selalu dihatiku,
mengisi ruang hampa jiwaku
dan menjadikan ku lebih tegar.

Masih ku dengar,
suara lembut mu.
Masih ku ingat,
senyum manismu
yang meneguhkan hatiku.

O, Ibu doakanlah aku anak mu
agar tidak tersesat.
Tuntunlah langkah ku di medan hidup.
Aku tahu engkau hadir selalu
dalam suka dan duka hidup ku.

Aku berharap tiada lagi airmata,
tiada lagi pandangan sesal,
manakala Ibu melihat aku terjatuh.
Semoga aku tidak mengecewakan Ibu,
semoga aku mampu bertahan,
seperti yang Ibu ajarkan.

*****

Tidak ada komentar:

Posting Komentar